Manual Therapy

Μ.Τ. ή Manual Therapy

Το Manual Therapy είναι η μέθοδος που χρησιμοποιείται ευρέως παγκοσμίως. Το Manual Therapy είναι η ορθοπεδική θεραπεία με χειρισμούς, για την αποκατάσταση νευρο- μυικων- σκελετικων προβλημάτων, βασιζόμενη στον κλινικό συλλογισμό, χρησιμοποιώντας πολύ εξειδικευμένες τεχνικές προσέγγισης,που περιλαμβάνουν χειρισμούς κ θεραπευτικές ασκήσεις. Ο θεραπευτής (Manual Therapist) μέσω των χεριών του κυρίως (λαμβάνοντας υπόψη και ακτινογραφίες, μαγνητικές κ.α) αναγνωρίζει τις δυσλειτουργίες, είτε αυτές βρίσκονται στα οστά, στους μύες ή στα νευρά και τις διορθώνει.

Τα οστά όπου ενώνονται και σχηματίζουν αρθρώσεις πρέπει φυσιολογικά να κάνουν κάποιες μικροολισθήσεις (joint play) μεταξύ τους. Εάν αυτές οι μικροολισθήσεις υπάρχουν σε φυσιολογικό βαθμό, η περιοχή του σώματος λειτουργεί σωστά. Εφόσον όμως υπάρξει τραυματισμός - συνεχής κόπωση - λανθασμένη στάση κ.α ,το joint play μειώνεται ή αυξάνεται και τότε οι μύες – τένοντες λειτουργούν με λάθος τρόπο και προκαλούνται τραυματισμοί π.χ επικονδυλίτιδα αγκώνα ή κάποια σύνδρομα π.χ αυχενικό σύνδρομο, οσφυαλγία.

Ο Manual Therapist με ορθοπεδικούς χειρισμούς θα διορθώσει τις μικροολισθήσεις (joint play ) , επαναφέροντας και το σώμα στην σωστή και ομάλη λειτουργία του,συμβάλωντας έτσι αποφασιστικά στην αποκατάσταση αυτού.
Και αυτό συμβαίνει και το βλέπει ο/η ασθενής από την πρώτη επίσκεψη.

Είναι επικίνδυνη η μέθοδος Manual Therapy;

Κατηγορηματικά όχι!
Σύμφωνα με όλες τις έρευνες παγκοσμίως εκτός από αποτελεσματική μέθοδος,είναι και απολύτως ασφαλής. Εφόσον ο Manual Therapist είναι εξειδικευμένος δεν υπάρχει η παραμικρή πιθανότητα να προκληθεί οποιαδήποτε βλάβη. Για αυτό χρειάζεται προσοχή εάν ο Manual Therapist είναι πιστοποιημένος από τη παγκόσμια ομοσπονδία Manual Therapy (IFOMT).

//www.physiokrithis.gr/wp-content/uploads/2018/11/023.jpg

Το αυχενικό σύνδρομο και η οσφυαλγία έχουν θεραπεία;

Το αυχενικό σύνδρομο και η οσφυαλγία είναι παθήσεις που η αιτία τους βρίσκεται στο μη σωστό βαθμό μικροολισθήσεων (joint play) των οστών ( σπονδύλων) της σπονδυλικής στήλης. Επικρατεί η άποψη πως το αυχενικό σύνδρομο και η οσφυαλγία δεν θεραπεύονται ποτέ.

Αυτό όμως που ισχύει στην πραγματικότητα είναι πως με την κλασική φυσικοθεραπεία , τα φάρμακα ή την αποχή από δραστηριότητες , όντως δεν θεραπεύεται γιατί δεν αλλάζει κάτι στην αιτία που τα δημιουργεί.Είτε με τα μηχανήματα και το μασάζ (κλασική φυσικοθεραπεία) είτε με τα φάρμακα οι μικροολισθήσεις (joint play) των οστών της σπονδυλικής στήλης δεν αλλάζουν. Με το Manual Therapy όμως διορθώνεται άμεσα η αρχική αιτία (μικροολισθήσεις) με αποτέλεσμα την άμεση και αποτελεσματική αποκατάσταση του προβλήματος.

Επειδή το «λουμπάγκο» και η «ψύξη» συμβαίνουν πολύ συχνά,θα ήθελα να εξηγήσω τι συμβαίνει τελικά σε αυτές τις καταστάσεις.Όταν κάποιος έχει πάθει «λουμπαγκο» τότε έχουν χαθεί απότομα και ξαφνικά οι μικροολισθήσεις(joint play) σε κάποιο σπόνδυλο της αυχενικής μοίρας της σπονδυλικής στήλης(αυχένας).Ενώ όταν μιλάμε για «λουμπαγκο» έχει συμβει το ίδιο ακριβώς σε κάποιο σπόνδυλο της οσφυικής μοίρας της σπονδυλικής στήλης(μέση).Από αυτό είναι ευκολονόητο πόσο σημαντική είναι η άμεση παρέμβαση στη περιοχή με Manual therapy.

//www.physiokrithis.gr/wp-content/uploads/2018/11/011.jpg

Η μέθοδος Manual Therapy έχει αποτέλεσμα όταν υπάρχει δισκοκήλη;

Καταρχήν θα πρέπει να επισημάνω πως η δισκοκήλη δεν πονάει σχεδόν ποτέ. Πολύ σπάνια η δισκοκήλη ευθύνεται για τις ενοχλήσεις και αυτό συμβαίνει πάντα όταν ο πόνος , μούδιασμα, κάψιμο επεκτείνεται και σε κάποιο πόδι. Αν σκεφτεί κανείς πως το 40% των ανθρώπων που δεν έχουν πονέσει, ποτέ στην ζωή τους στην μέση, έχουν δισκοκήλη, καταλαβαίνει εύκολα κανείς πως η δισκοκήλη δεν δημιουργεί τον πόνο. Tο Manual Therapy και εδώ λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά , διότι επαναφέροντας την σωστή κίνηση των σπονδύλων αποκαθιστάται η ομαλή λειτουργία της περιοχής και σταματάνε οι πόνοι. Επίσης μειώνονται έτσι πολύ οι πιθανότητες να αυξηθεί το μέγεθος της κήλης του μεσοσπονδυλίου δίσκου, αφού αυτός θα πιέζεται λιγότερο πλέον.